fixarfrasse-ryck

drabbades av värsta fixarfrasse-rycket när jag kom hem idag.
slängde en blick på fönstren när jag steg innanför dörren.
det avgjorde saken.
inom 5 minuter hade jag slitit fram tvättgrejer och skrapa.
bara att ge sig på rutorna.

mitt i jobbet råkade jag titta på tvättpåsen som jag ställt på golvet efter att ha hämtat upp ren tvätt igår kväll.
just det, den skulle ju sorteras in.
för att inte tala om den där röda väskan som farsan ska få tillbaka i morgon.

och plötsligt dök både busan och lejonprinsen d.y. upp och frågade om vi inte skulle äta lite snart.

plötsligt var jag mannen med alla bollarna.
i luften.
snitsigt jonglerandes.
på en onsdag.

såklart att jag löste det.
de fönster jag höll på med fick bli färdigtvättade.
de kvarvarande tar jag på ett snäpp så fort tillfälle ges.
den rena tvätten sorterades in samtidigt som kidsen avnjöt kvällsmaten.
den röda väskan letades fram ur ett, ähum..., något rörigt förråd.
hann till och med ut en sväng till bilen och skruva lite på en generator.
alles gott.

nu tar vi fredag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0