dyr donna i drift

jag har bönat.
jag har bett.
smekt hennes former med ödmjukhet.
vädjat till hennes skönhet och erfarenhet.

men hon har varit kallsinnig.
som om jag inte existerar.
ignorerat alla mina inviter.
som om jag inte fanns helt enkelt.

hon bryr sig inte om att det kostar.
ska hon leverera får jag betala priset.
vill jag att hon ska ge mig njutningen får jag snällt ta upp plånboken.
hon kräver nytt.
och fräscht.

nu har hon fått det hon bett om.
nu är det upp till bevis.
jag vet att hon kommer att visa upp sin bästa sida igen.
lite kaxigt och lagom svalt sådär.
för hon vill ju att jag ska smeka hennes knopp igen.
hitta rätt spår.
kicka igång hennes krafter.

ibland är hon en dyr donna att ha i drift.
men nu ska det väl gå ett tag till.
med ett nytt batteri och en ny laddningsregulator.

mitt vita vrålåk.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0