jaha, ska vi ta sommar snart då?

så har mitt-lejonungen också blivit tonåring.
i och med hans födelsedag betyder det också att alla min barns födelsedagar är avklarade för året.
nu kan man pusta ut.
lustigt nog ligger de alla på våren/försommaren.
brukar tänka att i och med hans födelsedag så är ju sommaren näst intill här.
nu återstår bara skolavslutningen också.
då är sommarkänslan total.

och uppvaktad blev han också såklart.
med diverse klädplagg och sportattiraljer förstås.
han är ju fotbollskille.
dessutom fick han ett sådant där samlaralbum ni vet.
med fotbollslirare.
om det förestående em-slutspelet.
det var ett komplett set med album och alla stickers.
bara att sätta sig och klistra in.
tror ni jag var avis va?
inte lite kan jag säga.

kommer ihåg när jag själv satt och höll på med det där.
hockey eller fotboll var det alltid.
trevliga minnen gör sig gällande.
kände igår hur det kliade i fingrarna.
måste väl iaf få sitta och bläddra lite i albumet när det är klart...

nu går dagarna också åt till att fundera ut olika resultat i de fotbollstips jag lyckats nästla mig in i både här och där.
ett evigt funderande.
olika parametrar man försöker ta hänsyn till.
och i slutändan kommer det ändå vara ett rejält sömmersketips som vinner.

utanför kontorsfönstret har parken exploderat i grönska, fågelsång och solsken.
på min mobil har ett "puss" letat sig  fram genom cyberrymden.

här och nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0