en tes att lägga på minnet

ett par ord en dag som denna.
den svenska nationaldagen.
det finns inget vackrare än ett sverige i sommarskrud.
the place to be liksom.
böljande rapsfält, mjuka grönskande kullar, den fantastiska naturen, det underbart blå havet som jag mer eller mindre kan se från mitt köksfönster.
eller varför inte en morgonkaffe på en veranda i hjärtat av småland.
omgiven av ljudet från sjungande fåglar, frustande hästar och bräkande får.

inget kan slå sverige i sommartid.

nu får vi också hoppas att inget kan slå sverige i sommartid i em-sammanhang.
och det har ju börjat bra.
med vädret.
ni känner väl till teorin vid det här laget?
stort mästerskap i fotboll med sverige inblandat = fint väder.
och vice versa.
tesen stämmer än så länge på pricken.
jag är inte orolig.

ensamfrukost vid köksbordet.
telningarna har vaknat till men gör sig ingen brådska.
och varför ska de det?
det är ju helg idag.

rapport från älvan gör gällande att hon har lika underbart frukostväder där.
dessutom troligen godare. (brieost och vattenmelon...mmm)
jag skickar en cyberpuss och tar mig en slurk kaffe.

god nationaldag på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0